ALASELKÄKIPU

Alaselkäkipu on hyvin yleinen ongelma ja siitä kärsii yli 80 % aikuisista elämänsä aikana. Alaselkäkipu on myös yleistä nuorilla, sillä alaselkäkipua esiintyy jopa neljänneksellä 12–18-vuotiaista. Tuoreimpien tutkimuksien mukaan jopa 75 % kärsii alaselkäkivuista murrosiän aikana. Alaselkäkipu on hyvin ikävä ja kivulias vaiva, jonka aiheuttaa yleensä lihasten jännittyminen. Alaselkäkipu on kuitenkin yleisesti ottaen täysin hoidettavissa alaselänlihaksistoa aktivoivilla ja vahvistavilla harjoitteilla. Suurin osa alaselkäkivusta kärsivistä kuntoutuukin takaisin harrastuksien ja työn pariin. 

ALASELKÄKIVUN HOITO

Alaselkäkipua on tärkeää hoitaa oikein, jotta paraneminen nopeutuu ja kivun uusiutumisriski pienenee. Alaselkäkivusta kärsivän on tärkeää pysyä aktiivisena kivusta huolimatta ja pyrkiä jatkamaan päivittäistä toimintaa sekä harrastaa kevyttä liikuntaa, kuten esimerkiksi kävelyä. Akuutissa vaiheessa (ensimmäiset 1– 3vrk) vuodelepoa voi kuitenkin käyttää hoitona, mutta tärkeintä on lähteä liikkeelle heti kivun helpottaessa.

FYSIOTERAPEUTTI

Olen Kalle Rönkkö ja olen toiminut fysioterapeuttina 24 vuotta. Yleisin syy vastaanotolleni saapumiselle on asiakkaan kärsimä alaselkäkipu. Olenkin 24 vuoden aikana hoitanut satojen asiakkaitteni alaselkäkipua. Olen kasannut vuosien varrella kertyneen tietotaitoni alaselkäkivun hoidosta yhdeksi verkkovalmennukseksi, jotta myös sinä voisit saada helpotusta alaselkäkipuusi.

LIIKE ON LÄÄKE

Liike on kokemusteni perusteella paras lääke alaselkäkivun hoidossa. Laatimani verkkovalmennus sisältää suunnitelmallisen sekä nousujohteisen harjoitusohjelman. Verkkovalmennus on pituudeltaan 10 viikkoa ja se kattaa yli 50 erilaista alaselänlihaksistoa aktivoivaa ja vahvistavaa harjoitetta, joiden avulla alaselkäkivusta on mahdollista päästä eroon, sekä ennaltaehkäistä sen uusiutumista. Opetan sinulle harjoitteet verkkovalmennuksen aikana yksityiskohtaisesti, eikä sinulla tarvitse olla entuudestaan erityistä urheilutaustaa. Harjoitteet on suunniteltu niin, että jokainen taitotasostaan riippumatta pystyy ne suorittamaan oikein ja turvallisesti.  

VERKKOVALMENNUS ALASELKÄKIVUN HOITOON

Toimin tällä hetkellä myös muutaman suomalaisen huippu-urheilijan henkilökohtaisena fysioterapeuttina. Yksi heistä on keihäänheiton Euroopan mestari Antti Ruuskanen. Pyysinkin Anttia toimimaan yhtenä verkkovalmennukseni virallisista testaajista. Antti on testannut verkkovalmennuksen yhdessä Hannan ja Joelin kanssa, voit tutustua Anttiin, Hannaan ja Joeliin tarkemmin tästä.

Kuntoutus nopeutti palaamistani takaisin urheilun pariin. Sain Kallelta selkeät ja helpot ohjeet kuinka alaselänongelmia on mahdollista hoitaa kokonaisvaltaisesti. Kuntoutuksen jälkeen minulla ei ole enää ollut ongelmia selkäni kanssa.

Okko, 16v

Rikoin alaselkäni kuntosaliharjoittelun yhteydessä. Kalle auttoi minua kuntouttamaan alaselkäni ilman leikkaushoitoa ja mikä tärkeintä Kalle opetti minulle liikkeet, joiden avulla pystyn ennaltaehkäisemään alaselkävaivojen syntymistä tulevaisuudessa. Harjoittelenkin edelleen 2 - 3 viikossa Kallen ohjeiden mukaisesti.

Riku, 31v

Kalle on toiminut fysioterapeuttinani usean vuoden ajan. Kalle on ollut osaltaan mahdollistamassa, että olen pystynyt jatkamaan uraani huippu-urheilijana vielä 37-vuotiaana.

Antti, 37v

Verkkovalmennus sisältää

Yli 50 erilaista alaselkäkivun hoitoon tarkoitettua harjoitetta.

Yksityiskohtaiset ja videoidut esimerkit harjoitteista, jotta jokainen taitotasosta riippumatta pystyy suorittamaan harjoitteet oikein ja turvallisesti.  

Viikoittain vaihtuvan nousujohteisen harjoitusohjelman.

Videoidut ohjeet viikon harjoitusohjelman suorittamiselle.

Mahdollisuuden osallistua viikoittain ryhmäetätapaamiseen, jonka aikana voi esittää kysymyksiä kurssin suorittamiseen sekä alaselkäkivun hoitoon liittyen.

Mahdollisuuden testata kurssin ensimmäinen viikko ILMAISEKSI.

KOKEILE VERKKOVALMENNUSTA ENSIMMÄinen viikko ilmaiseksi

Pääset rekisteröitymään kurssin ensimmäiselle viikolle ilmaiseksi tästä

VERKKOVALMENNUS

Videot

Opi tekemään alaselkäkipua lievittävät ja alaselän lihaksistoa vahvistavat liikkeet oikein harjoitusvideoiden avulla.

Interaktiivisuus

Osallistu kurssin aikana viikoittaiseen ryhmäetätapaamiseen yhdessä fysioterapeuttisi ja muiden kurssilaisten kanssa.

Suunnitelmallisuus

Verkkovalmennus on suunniteltu alaselkäkivun hoitoon sekä ennaltaehkäisyyn.

Kurssi on 10 viikon mittainen ja se on jaettu viiteen kahden viikon mittaiseen periodiin.

Saat viikoittain käyttöösi suunnitelmallisesti alaselkäkivun hoitoa edesauttavan harjoitusohjelman.

Tiedot ja taidot

Opit kurssin aikana lukuisia erilaisia alaselkäkipua lievittäviä sekä alaselän lihaksistoa vahvistavia harjoitteita, joita voit hyödyntää myös kurssin suorittamisen jälkeen oman harjoitepankkisi luomiseen.

 

Kivuton arki - verkkovalmennus alaselkäkivun hoitoon ja ennaltaehkäisyyn

  • Verkkovalmennus alaselkäkivun hoitoon ja ennaltaehkäisyyn - Viikot 1-10
    Normaalihinta
    €49,50
    Myyntihinta
    €49,50
    Normaalihinta
    €49,50
    Yksikköhinta
    kohti 
    Loppuunmyyty
  • Verkkovalmennus alaselkäkivun hoitoon ja ennaltaehkäisyyn - Ilmainen viikko
    Normaalihinta
    €0,00
    Myyntihinta
    €0,00
    Normaalihinta
    Yksikköhinta
    kohti 
    Loppuunmyyty

Kokeile Olympiamitalistin treeniliikkeitä

Harjoitteet voi toteuttaa helposti kotona tai esimerkiksi työpaikkajumppana

Alaselkäkipu

Alaselkävaivat yleisiä - miten päästä alkuun kivun kanssa?

Kahdeksalla ihmisellä kymmenestä esiintyy alaselkäkipuja elämänsä aikana. Oireilta ei voi kokonaan välttyä, mutta kurssin avulla saat ohjeita alaselkävaivojen hoitoon sekä ennaltaehkäisyyn.

Jos tällä hetkellä kärsit akuutista alaselkäkivusta, muista keventää kuormitusta ja jatkaa kevyttä liikkumista. Tärkeintä on muistaa välttää vaipumista vuodelepoon. Akuutissa vaiheessa (ensimmäiset 1– 3vrk) vuodelepoa voi kuitenkin käyttää hoitona, mutta tärkeintä on lähteä liikkeelle heti kivun helpottaessa.

Saat viikoittaisen tarkan ohjeistuksen, kuinka kuormittaa alaselkää oikein sekä turvallisesti, jotta alaselkäkivusta toipuminen olisi mahdollisimman nopeaa.

Mihin selkävaivoihin voit vaikuttaa?

Suurin osa alaselkävaivoista on epäspesifejä, eli tarkkaa syytä on vaikea määritellä. 90% näistä johtuu pienistä kudosvaurioista, esimerkiksi lihaksen tai nivelsiteen venähtymästä. Näillä vaivoilla on kuitenkin erittäin hyvä ennuste ja ne ovat oikeilla ohjeilla täysin hoidettavissa.

Muita vakavampia alaselkävaivojen syitä voivat olla esim. kasvain, murtuma, selkärankareuma tai välilevyvaurio. Kyseiset vaivat tulee hoitaa ensisijaisesti lääkärin kautta.

Turvalliset harjoitteet & liikkuvuuden kehittäminen

Kurssin avulla harjoittelet säännöllisesti ja turvallisesti! Harjoitepankista saat sinulle sopivat harjoitteet liikkuvuutesi ja lihaksistosi kehittämiseen. Saat myös tietoa akuutin alaselkäkivun hoidosta sekä alaselän toiminnasta.

Harjoittelu etenee kurssin aikana nousujohteisesti. Kuormitusta lisätään turvallisesti viikoittain. Tarkoituksena on aluksi tutustuttaa sinut kehosi toimintaan sekä hallintaan. Harjoitteet ovat helppoja toteuttaa oman aikataulusi mukaisesti.

Miksi juuri tämä kurssi?

Perusliikkuja tai tavoitteellinen treenaaja - alaselkäkipuja löytyy kaikilta

Kurssi soveltuu jokaiselle. Harjoitteet on suunniteltu niin että jokainen liikuntataustaan katsomatta pystyy suorittamaan harjoitteet. Kurssin aikana esitellään myös muutamia haastavampia harjoitteita, joiden avulla myös kokenutkin liikkuja pystyy parantamaan kehon hallintaansa.

Harjoitteiden tarkoituksena on vahvistaa lihaksistoa ja parantaa kehon hallintaa, jotta alaselkävaivoista päästäisiin eroon mahdollisimman tehokkaasti sekä ennalta ehkäistään niiden syntymistä. Kaikki harjoitteet on suunniteltu kotioloissa toteutettaviksi. 

Monipuolinen treeniohjelma

Saat käyttöösi yli 50 erilaista alaselän rakennetta sekä kehonhallintaa kehittävää harjoitetta. Saat kaikista harjoitteista yksityiskohtaiset ohjeet sekä tulostettavina kuvina että videoina.

Et ole yksin treenisi kanssa

Sinulla on mahdollisuus lähettää kurssin aikana kysymyksiä fysioterapeutti Kallelle ja kertoa, kuinka kurssi on osaltasi sujunut tai kysyä mieltäsi askarruttavia kysymyksiä. Kurssin aikana järjestetään viikoittain ryhmäetätapaaminen, jossa voit kysyä kysymyksiä kurssin suorittamiseen sekä alaselkäkipuun liittyen suoraan Kallelta.

Kivuttomana nautit elämästäsi enemmän

Alaselkäkivut ovat hoidettavissa ja vaikuttavat myös muuhun kehon toimintaan ja hyvinvointiin. Terve alaselkä parantaa jaksamistasi ja jaksaminen on yhteydessä mieleesi. Ansaitset unelmiesi arvoisen arjen. Lähde mukaan muutoksen polulle kohti kivuttomampaa arkea, tehdään se yhdessä!